Asigurari de sanatate Asigurari de sanatate

Asigurări de sănătate

Cardul Naţional de Asigurări de Sănătate – informaţii publicate pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - http://www.cnas.ro/page/cardul-national-de-asigurari-de-sanatate-2.html

 

 

Ce este cardul naţional de sănătate?

 

Cardul naţional de sănătate este codul de acces pentru toate sistemele informatice ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - CNAS.

 

 

     Foarte important!

 

  • Cardul de sănătate asigură accesul la servicii medicale pe teritoriul României.
  • Pentru servicii medicale devenite necesare în timpul şederii temporare pe teritoriul unei ţări din spaţiul UE/SEE/Elveţia, asiguratul poate solicita la casa de asigurări eliberarea unui card european de sănătate CEASS.

 

 

 

Ce conţine cardul?

 

Cardul naţional de sănătate primit de asigurat conţine doar datele de identificare ale asiguratului.

 

 

 

Pe card  şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informaţii:

  • Numele şi prenumele asiguratului
  • Codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate
  • Numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de  sănătate (CID)
  • Data naşterii
  • Termenul de valabilitate al cardului (5 ani)

 

Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.

 

 

 

 

 

Cine intră în posesia cardului naţional de sănătate?

 

 

Persoanele asigurate cu vârsta de peste 18 ani vor primi cardul naţional de sănătate.

Copiii cu vârsta de până la 18 ani  beneficiază de servicii medicale gratuite conform legii.

 

 

Cum intri în posesia cardului naţional de sănătate?

 

 

Cardul este distribuit personal de către factorul poştal în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire.  

 

Cum activezi cardul de sănătate?

 

Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului.

 

Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului.

 

 

Codul pin rămâne în proprietatea asiguratului, la fel ca şi cel de la cardul bancar.
 

  

Cum utilizezi cardul de sanatate?

Odată  activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează  la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.

 

 

 

Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul pin.

 

 

Instant, aplicaţia cardului va afişa un mesaj în care va informa furnizorul dacă posesorul cardului este asigurat sau nu.

 

Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate.

 

Serviciile medicale de urgenţă fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate.

 

 

 

Cum obţinem un nou card de sănătate?

 

Asiguraţii care au primit carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate, sau au pierdut/distrus acest document, vor solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află.

 

Asiguraţii vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situaţia în care cardul conţine date eronate.

 

Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card, în cazul pierderii/distrugerii cardului iniţial, respectiv suma de 15,50 Ron.

 

Plata se va face la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află asiguratul.

 

 

Adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate

 

În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.

 

De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate.

 

Adeverinţa  este valabilă trei luni de la eliberare.

 

 

 

Când va deveni obligatoriu cardul naţional de sănătate?

 

Începând cu data de 1 mai 2015, cardul naţional de sănătate a devenit unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.

 

 

Persoane contact - Card National

 

Nr.

C.A.S.

NUME ŞI PRENUME

Telefon

Mail

1.

ALBA

 

Mariana Iacob

Nicoleta Cristea

Daiana Lazar

0737508883

0737508886

0766699375

administrativ@casalba.ro

dya75@casalba.ro

dya75@casalba.ro

2.

ARAD

Cosma Elisaveta

Stertl Cristian

0257270202 int225

357809293

elisabeta.cosma@casar.ro

 

3.

ARGEŞ

Balta Mariana

Tataru Dorian

Bara Cristina

Apostu Gheorghe

0248285928/2007

0248285928/2013

0248285515/2040

0248285515/2011

urmarire@casag.ro

info@casag.ro

4.

BACĂU

Ghinea Adrian

 

Axinia Ciprian 

0234/513005

 

0728.895.985

info@casbc.ro

 

administrativ@casbc.ro

 

5.

BIHOR

Negrean Nicoleta

Tirla Petre

 

Lorincz Emeric

0722 696 490

0740 218 804

 

0749 208 204

e-mail@casbh.rdsor.ro

casbh@rdslink.ro

6.

BISTRIŢA NĂSĂUD

Ariton Gabriela

Ciascai Ioana

0744655430

0263213138 int 122

logistica@casbn.ro

cardnational.bn@casbn.ro

7.

BOTOŞANI

Huţanu Radu

Sebastian Onofrei

0741280164

0741280165

raduhutanu@casbt.ro

sebastianonofrei@casbt.ro

8.

BRĂILA

Burlacu Olivia

Barac Marian

0740160133

0770712989

carduribraila@casbr.ro

infoc@casbr.ro

9.

BRAŞOV

Rafaila Adriana

 

Cazacu Dan

 

Gherman Liviu

0268547663

0728288256

0268547681

0740124568

0268547662

0728288265

adriana.rafaila@casbv.ro

 

dcazacu@casbv.ro

 

administrativ.sef@casbv.ro

10.

BUZĂU

Stan Anca

Baroian Nela

0722311248

0751121037

astroe@casbz.ro

declaratii3@casbz.ro

11.

CARAŞ SEVERIN

Creiniceanu Claudia

Mihai Ştefănoiu

0255/212200 int 38

0255/211518 int 38

claudia.creiniceanu@cjas-cs.ro

Mihai.stefanoiu@cjas-cs.ro

12.

CĂLĂRAŞI

Nedelcu Gheorghe

Omet-Chiru Mihai

0722366656

0732162083

info@casacl.ro

info@casacl.ro

13.

CLUJ

Grozav Crina

Hapa Vasile

Spătar Ioan

0264 407107

0264 407136

0744773820

relatiipublice@cascluj.ro

administrativ@cascluj.ro

administrativ@cascluj.ro

14.

CONSTANŢA

Diamandescu Robert

Georgescu Elena

0241/545513 int 115

 

0241/522008

                reca@casct.ro

 

cardnational@casct.ro

15.

COVASNA

Popescu Radu

Kovacs Agota

Munteanu Elena Liliana

0267/352970 int 32

0267/352970 int 33

0267/352970 int 25

rpopescu@cascov.ro

cascov@cascov.ro

lmunteanu@cascov.ro

16.

DÂMBOVIŢA

Mihai Sidonelia

Soare Elena

0724247208

0372740761

sidoneliaion@casdb.ro

evidenta@casdb.ro

17.

DOLJ

Firoiu Nicolae

Oprescu Gabriel

0769055805

0769055804

adm_sef@casdj.ro

gabio@casdj.ro

18.

GALAŢI

Costea Nicoleta

 

Oancea Dorina

 

0236/410111 int 319

0758101441

0236/410111  int 335

0756190937

logisticasiachizitii.casgl@casan.ro

 

evidenta.casgl@casan.ro

19.

GIURGIU

Mîrzac Valentin

Ţiculescu Manuela

0246 -216 796  int 23 şi 31

0731374316

cardnational@casgr.ro

 

20.

GORJ

Făgăş Carmen Amalia

Trotea Daniela

0784948303

0721905848

cardnat@casgorj.ro

cardnat@casgorj.ro

21.

HARGHITA

Mihaly Kinga Emese

Borcsa Maria

Sentes Adriana

0266310260 int 129

0266310260 int 135

0266310260 int 147

 

office@cashr.ro

 

22.

HUNEDOARA

BINDEA OVIDIU CALIN

 

NEGRUSA SIMONA

747289326, 0254/219280 int. 1(3)

0771290788 si 0254/219280 int. 1(2)

creantehd@cjashd.ro

 

creantehd@cjashd.ro

 

23.

IALOMIŢA

Tender Adrian

 

Dumitrascu Nicoleta

0723737586

0243231665 int 19

0243231665 int 31

administrativ@casil.ro

 

cardnational@casil.ro

 

24.

IAŞI

Cristian DIRDALA

Cristian BALTA

023-218630 int. 167

023-2218630 int 212

card.national@cjasis.ro

card.national@cjasis.ro

25.

ILFOV

Lucian GOGORICI

Eftimie Nicoleta

021-2241982 int 110

0735333916

relatiipublice.casilfov@gmail.com

26.

MARAMUREŞ

Adriana Hluhaniuc

 

Luminita Gherasim

0722212924

0721779030

direc@casmm.ro

evidenta.asigurati@casmm.ro

27.

MEHEDINŢI

Drăghici Sorin Cristinel

Barbu Ionel Radu

Ghenciu Florentin

Floarea Cosmina Andreea

Marinchescu Roodica

0757028700

0252/328766/int209

0728247856

0252/328766/ int113

0252/328766(7)int

115

draghici66@gmail.com

relatii_publice@cjasmh.ro

oficial@cjasmh.ro

oficial@cjasmh.ro

oficial@cjasmh.ro

 

28.

MUREŞ

Bereczki Tunde

Szabo Pall

0265/250040 int 107

0265/250040 int 101

 bereczki@casmures.ro

card_national@casmures.ro

29.

NEAMŢ

Nicoleta Stan

Sorin Pepelea

Munteanu Maria

Dorneanu Cristina

Lilian Gavrilă

0233/23.06.12 / int 115

0233/23.06.12 / int 151

0233/23.06.12 / int   120

0233/23.06.12 / int 114

0233/23.06.12 / int 112

 

incasari@casnt.ro

ti@casnt.ro

incasari@casnt.ro

incasari@casnt.ro

logistica@casnt.ro

30.

OLT

Neacşu Mihaela

Manea Nicoleta

0723250693

0372756693

evidenta.casot@gmail.com

nicoletamanea.casot@gmail.com

31.

PRAHOVA

Baciu Valentin

Negoita Cristinel

Sabau Constantin

0244/594600 int 149

0244/594600 int 149

0244/594600 int 149

info@casph.mmc.ro

negoita@casph.mmc.ro

sabau@casph.mmc.ro

32.

SATU MARE

Pop Lucia

Otravă Cristian

Szilagyi Gyorgy Sandor

0261706878 int 141

0261706878 int 119

0261706878 int 169

lucia@cassam.ro

cristi@cassam.ro

gyuri@cassam.ro

33.

SIBIU

Mandea Costela

Parola Nicolae

0269/214279 int 131

0269/214279 int 140

cardnational@cassb.ro

parolan@cassb.ro

34.

SĂLAJ

Guia Corina

 

Caraba Marcela

0747014330

0260613242 int 431

0724601131

0260613242 int 429

card_national@cassalaj.ro

 

card_european@cassalaj.ro

 

35.

SUCEAVA

Pentiuc Tiberiu

 

Movileanu Marcel

 

Onut Marcel

0230/521030 int 233

0230/521030 int 212

0230/521030 int 223

 

ceass@cassv.ro

 

36.

TELEORMAN

Petre Sorin

Virjoghe Iulian

Petrica Carlla

Tene Adrian

0247317084 int.43

0247317084 int.29

0247317084 int.43

0247317084 int.38

info@castr.ro

info@castr.ro

evidasig@castr.ro

evidasig@castr.ro

37.

TIMIŞ

Stanga Marieta

 

Istrate Florentina

0736203700

0256/201772 tasta3

sef.asigurati@cjastm.ro

 

38.

TULCEA

Slavitescu Chiriachita

 

Iofciu Maria

 

Cîrleanu Carmen

 

0240512957 int 104

0752061246

0240512957 int 101

0749047037

0240512449 int 204

0752190563

dir_ec@castl.ro

direconomica.castl@castl.ro

achizitii@castl.ro

 

feuropene@castl.ro

 

39.

VASLUI

Chelariu Diana

 

Vieru Ionica

Vrabie Diana

0235369104 int 114

 

0235315606

0235369104 int 113

spitale@cjasvs.ro

 

vieru@cjasvs.ro

urmarire@cjasvs.ro

vrabie.diana@yahoo.com

40.

VÂLCEA

Robu Cristinela

 

Deica Camelia

0741657253

0250738035

0755091201

0250738035

Robu.cristinela@casvl.ro

 

Deica.camelia@casvl.ro

 

41.

VRANCEA

Răileanu Mariana

Feraru Aurelia

0237227714 int 109

0237227714 int 112

cardvn@casvn.ro

 

42.

BUCUREŞTI

Lidia Comaroni

Mirea Octavian

0756036216

0758113516

lidia.comaroni@casmb.ro

octavian.mirea@casmb.ro

 

 

 

Informaţii suplimentare privind Cardul de Sănătate din România puteţi obţine accesând site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, respectiv adresele web http://www.cnas.ro

 

 

 

 

 

 

Pachetul de servicii medicale de bază pentru asistența medicală spitalicească – informaţii publicate pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate - http://www.cnas.ro/category/servicii-medicale-pe-tipuri-de-asistenta-medicala.html

 

1. Serviciile spitaliceşti sunt de tip preventiv, curativ, de recuperare, de reabilitare medicală, paliative şi cuprind: consultaţii medicale de specialitate, investigaţii, tratamente medicale şi/sau chirurgicale, îngrijire, medicație, monitorizare și supraveghere, cazare și masă.


2. În funcție de durata de spitalizare, asistenţa medicală spitalicească se acordă în regim de:


a) spitalizare continuă cu o durată peste 24 ore;

b)spitalizare de zi cu o durată de maximum 12 ore.


3. Asistența medicală spitalicească în regim de spitalizare continuă cuprinde îngrijiri de tip acut și îngrijiri de tip cronic și se acordă cu respectarea următoarelor criterii de internare:


a) naştere;

b) urgenţe medico-chirurgicale şi situaţiile în care este pusă în pericol viaţa pacientului sau care au acest potenţial, ce necesită supraveghere medicală continuă;

c) boli cu potenţial endemoepidemic care necesită izolare;

d) bolnavi aflați sub incidența art. 109, art. 110 , art. 124 si art. 125 din Codul penal şi în cazurile dispuse prin ordonanţă a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţa de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, precum şi tratamentul pacienților din penitenciare ale căror afecțiuni necesită monitorizare și reevaluare în cadrul penitenciarelor spital;

e) afecţiuni pentru care diagnosticul şi/sau tratamentul nu pot fi monitorizate în ambulatoriu sau spitalizare de zi.

 

 


4. Factorii de care trebuie să se țină cont cumulativ în luarea deciziei de internare în regim de spitalizare continuă sunt:


a) severitatea semnelor și simptomelor prezentate de pacient;

b) predictibilitatea medicală a unei evoluții negative, nedorite a pacientului;

c) nevoia pentru și disponibilitatea analizelor/investigațiilor diagnostice;

d) epuizarea resurselor diagnostice şi terapeutice în celelalte domenii de asistenţă medicală.


5. Pacienții care prezintă un bilet de internare pentru spitalizare continuă vor putea fi programați pentru internare, în funcție de afecțiune și de gravitatea semnelor și simptomelor prezentate și de disponibilitatea serviciilor unității spitalicești solicitate.


6. Prevenirea spitalizărilor continue considerate evitabile se va realiza prin diagnosticare precoce, abordare, tratament și monitorizare, respectiv supraveghere corespunzătoare, în ambulator și în spitalizarea de zi, după caz.


7. Lista diagnosticelor principale considerate spitalizări continue evitabile şi criteriile specifice aferente diminuării/eliminării acestora din spitalizarea continuă se detaliaza în norme.


8. Asistența medicală spitalicească în regim de spitalizare de zi cuprinde îngrijiri de tip acut și îngrijiri de tip cronic și se acordă cu respectarea următoarelor criterii de internare:


a) urgenţe medico-chirurgicale, ce necesită supraveghere medicală până la 12 ore in conditiile stabilite in norme;

b) diagnosticul şi/sau tratamentul nu pot fi monitorizate în ambulatoriu.


9. Serviciile necesare pentru diagnosticarea, tratarea sau monitorizarea pacientului care se efectuează în regim de spitalizare de zi pot avea caracter plurispecializat și/sau multidisciplinar, pot fi invazive, pot fi urmate de reacții adverse sau risc de urgență pe timpul efectuării lor sau corelate cu starea de sănătate a pacientului, impunând supraveghere medicală care nu poate fi efectuată în ambulatoriu.


10. Afecțiunile care pot fi diagnosticate și tratate în regim de spitalizare de zi:

 

  • afecțiunile prevăzute în norme
  • afecțiuni pentru care se acordă servicii de chimioterapie, radioterapie, brahiterapie, litotriţie, implant de cristalin, întrerupere de sarcină cu recomandare medicală, amniocenteză, biopsie de vilozităţi coriale, administrarea tratamentului pentru profilaxia rabiei
  • instalarea de gastrostome sau jejunostome percutane pentru administrarea nutriției enterale

proceduri specifice de terapia durerii, conform normelor;

instalarea de catetere intravenoase pentru utilizare îndelungată, tunelizate și/sau cu cameră implantabilă pentru diverse metode terapeutice, conform normelor;

  • afecțiuni care necesită administrare de medicamente pentru care este necesară aprobarea comisiilor de experți constituite la nivelul CNAS
  • HIV/SIDA care necesită monitorizarea bolnavilor


11. Serviciile medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă și de zi se acordă pe baza biletului de internare eliberat de:

 

  • medicul de familie,
  • medicul de specialitate din unităţile sanitare ambulatorii, indiferent de forma de organizare,
  • medicii din unităţile de asistenţă medico-socială,
  • medicii din centrele de dializă private aflate în relaţie contractuală cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate,
  • medicii care îşi desfăşoară activitatea în dispensare TBC, în laboratoare de sănătate mintală, respectiv în centre de sănătate mintală şi staţionar de zi psihiatrie, în cabinete de medicină dentară care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi care se află în structura spitalelor ca unităţi fără personalitate juridică,
  • medicii de medicina muncii.

 

 


12. Nu se solicită bilet de internare în următoarele situații

  • naștere,
  • urgenţe medico-chirurgicale
  • boli cu potenţial endemo-epidemic, care necesită izolare şi tratament,
  • bolnavi aflați sub incidența art. 109, art. 110 , art. 124 si art. 125 din Codul penal şi în cazurile dispuse prin ordonanţă a procurorului pe timpul judecării sau urmăririi penale, care necesită izolare ori internare obligatorie şi tratamentul persoanelor private de libertate pentru care instanţa de judecată a dispus executarea pedepsei într-un penitenciar-spital, precum şi tratamentul pacienților din penitenciare ale căror afecțiuni necesită monitorizare și reevaluare în cadrul penitenciarelor spital
  • cazurile care au recomandare de internare într-un spital ca urmare a unei scrisori medicale acordată de medicii din ambulatoriul integrat al spitalului respectiv, aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate,
  • transferul intraspitalicesc în situaţia în care se schimbă tipul de îngrijire
  • transferul interspitalicesc
  • spitalizare de zi dacă se acordă servicii de: chimioterapie, radioterapie și administrare de medicamente pentru care este necesară aprobarea comisiilor de experți constituite la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate
  • pacienţii din statele membre ale Uniunii Europene/din Spaţiul Economic European/ Confederaţiei Elveţiene beneficiază de servicii medicale spitaliceşti programate şi acordate cu autorizarea prealabilă a instituţiilor competente din statele membre ale Uniunii Europene/din Spaţiul Economic European/ Confederaţiei Elveţiene, respectiv de servicii medicale spitaliceşti acordate pe baza cardului european de asigurări sociale de sănătate emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/ Confederaţiei Elveţiene, precum şi serviciile medicale spitaliceşti pentru pacienţii din statele cu care România a încheiat acorduri, înţelegeri, convenţii sau protocoale internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, care au dreptul şi beneficiază de servicii medicale acordate pe teritoriul României.

 

 

 

 

 

Pachetul minimal de servicii medicale în asistenţa medicală primară cuprinde următoarele tipuri de servicii medicale:

 

1.1 servicii medicale pentru situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală

1.2 supraveghere și depistare de boli cu potenţial endemo-epidemic

1.3 consultații de monitorizare a evoluţiei sarcinii şi lehuziei

1.4 consultaţiile de planificare familial

1.5 servicii de prevenţie - de la data intrării în vigoare a art. 220 și art. 2621 din Legea 95/2006 cumodificările şi completările ulterioare

1.6 activităţi de suport

 

  1. Servicii medicale pentru situaţiile de urgenţă medico-chirurgicală: asistenţă medicală de urgenţă - anamneză, examen clinic şi tratament - se acordă în limita competenţei şi a dotării tehnice a cabinetului medical în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea medicul de familie.

 

Asistenţa medicală de urgenţă se referă la cazurile de cod roşu, cod galben şi cod verde prevăzute în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 2021/691/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare ale titlului IV "Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, pentru care medicul de familie acordă primul ajutor şi dacă este cazul, asigură trimiterea pacientului către structurile de urgenţă specializate sau solicită serviciile de ambulanţă, precum şi la cazurile de cod verde prevăzute în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 2021/691/2008, ce pot fi rezolvate la nivelul cabinetului medical.


1.1.1: Se acordă o singură consultaţie per persoană pentru fiecare situaţie de urgenţă constatată, pentru care s-a asigurat primul ajutor sau care a fost rezolvată la nivelul cabinetului medical, atât pentru persoanele beneficiare de pachet minimal înscrise pe lista proprie cât şi pentru persoanele beneficiare de pachet minimal înscrise pe lista altui medic de familie aflat în relaţie contractuală cu o casă de asigurări de sănătate.

 

 


1.1.2. Condițiile acordării se stabilesc prin norme.


1.2. Supraveghere - evaluarea factorilor ambientali, consiliere privind igiena alimentaţiei, depistare de boli cu potenţial endemo-epidemic - examen clinic, diagnostic prezumtiv, trimitere către structurile de specialitate pentru investigaţii, confirmare, tratament adecvat şi măsuri igienico-sanitare specifice, după caz. Bolile cu potenţial endemo-epidemic sunt cele prevăzute la punctul II din anexa la H.G. nr. 1186/2000 pentru aprobarea listei cuprinzând urgenţele medico-chirurgicale precum şi bolile infecto-contagioase din grupa A pentru care asiguraţii beneficiază de indemnizaţie pentru incapacitate temporară de muncă fără condiţii de stagiu de cotizare.


1.2.1. Se acordă o singură consultaţie per persoană pentru fiecare boală cu potenţial endemo-epidemic suspicionată şi confirmată.


1.3 Consultaţii de monitorizare a evoluţiei sarcinii şi lehuziei:


a) luarea în evidenţă în primul trimestru;

b) supravegherea, lunar, din luna a 3-a până în luna a 7-a.

c) supravegherea, de două ori pe lună, din luna a 7-a până în luna a 9-a inclusiv;

d) urmărirea lehuzei la externarea din maternitate - la domiciliu;

e) urmărirea lehuzei la 4 săptămâni de la naştere;


1.3.1. În cadrul supravegherii gravidei se face şi promovarea alimentaţiei exclusive la sân a copilului până la vârsta de 6 luni şi continuarea acesteia până la minim 12 luni, testare pentru HIV, hepatită de etiologie virală cu virus B şi C, precum şi consiliere pre şi post testare HIV şi lues a femeii gravide.

1.3.2. Condițiile acordării se stabilesc prin norme.

 

 

 

 

 


1.4. Consultaţiile pentru acordarea serviciilor de planificare familială constau în:


a) consilierea persoanei privind planificarea familială;

b) indicarea unei metode contraceptive.


1.4.1: Consultaţia poate cuprinde, după caz, numai serviciul prevăzut la litera a) sau serviciile prevăzute la literele a) şi b) şi se acordă două consultaţii pe an calendaristic, pe persoană.


1.5. Serviciile de prevenţie pentru unele boli cronice şi condiţiile acordării acestora de către medicul de familie - se detaliază în norme de la data intrării în vigoare a dispoziţiilor art. 220 și art. 2621 din Legea 95/2006 cu modificările şi completările ulterioare.


1.6 Activităţile de suport - eliberare de acte medicale: eliberarea certificatului medical constatator al decesului, cu excepţia situaţiilor de suspiciune care necesită expertiză medico-legală, conform prevederilor legale;


2. Persoanele care beneficiază de pachetul minimal de servicii medicale, suportă integral costurile pentru investigaţiile paraclinice recomandate şi tratamentul prescris de medicii de familie precum si costurile altor activităţi de suport, altele decât cele de la pct. 1.6.

 

 

Informaţii suplimentare privind serviciile medicale din România -  pe tipuri de asistență medicală – puteţi obţine accesând site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, respectiv adresele web http://www.cnas.ro /  - http://www.cnas.ro/category/servicii-medicale-pe-tipuri-de-asistenta-medicala.html

 

Date de contact Casa Naţională de Asigurări de Sănătate – Serviciul Relaţii cu Asiguraţii, Presă şi Purtător de Cuvânt.

 

 

 

 

 

Sediul central al instituţiei

 București

Calea Călărașilor 248, Bl. S19, Sector 3, Cod Poștal: 030634

 

Comunicarea cu publicul

Prin poşta electronică (e-mail): relpubl1@casan.ro 

Formular de adresare prin e-mail

 

Audiențe la Biroul Relații cu Asigurații, parter CNAS

Luni - Joi: orele 9-16

Vineri: orele 9-14

 

4. Telefon: 0372.309.236, 0372.309.262
Fax: 0372.309.165

Tel-verde: 0800 800 950